Hebben we nog iets van u?

Een paar miljoen mensen hebben een uitvaartverzekering zonder dat ze het weten. Dat klinkt misschien gek, maar dat is eigenlijk heel logisch. Mensen vergeten bijvoorbeeld om een adreswijziging door te geven of een polis te bewaren. De uitvaartverzekeraar kan ze dan niet meer bereiken, waardoor die mensen dan ook geen post of mail meer ontvangen over hun verzekering. En ze verzekering gaandeweg de jaren vergeten, zeker wanneer deze premievrij is.

Het gebeurt ook dat mensen niet eens weten dat ze een uitvaartverzekering hebben. Vroeger kwam het vaak voor dat ouders of grootouders een uitvaartverzekering voor hun kind of kleinkind afsloten. Na een overlijden wordt zoiets dan vergeten. Of een overleden familielid was wél verzekerd, maar de nabestaanden wisten dat niet. In zo’n geval ligt er op de erfgenamen nog een vergeten uitkering te wachten.

Ardanta vindt het erg belangrijk dat dit geld terechtkomt bij de juiste mensen en gaat pro-actief op zoek naar de eigenaren van de vergeten verzekeringen. Via een voornamelijk digitale campagne worden mensen opgeroepen om te checken of ze misschien bij Ardanta verzekerd zijn.

Hoe het werkt?

Heel eenvoudig. Op de actiepagina ardanta.nl/vergeten vult iemand z’n naam en geboortedatum in. Op basis daarvan doet Ardanta een check in haar datasystemen. Is er een match? Dan wordt de sitebezoeker gevraagd telefonisch contact op te nemen. Tijdens de campagne werkt Ardanta met een extra groot team om deze mensen met een vergeten uitvaartverzekering zo goed en snel mogelijk te helpen.

Campagneboodschap

Hebben we nog iets voor u?

Veel mensen hebben een vergeten uitvaartverzekering die geld waard is. Van hunzelf, of van een (overleden) familielid dat bij Ardanta is verzekerd. Jij misschien ook? Doe de check op ardanta.nl/vergeten en ontdek het binnen 1 minuut!

Communicatiemiddelen

  • Social video’s op Facebook, Instagram en YouTube

  • Display banners

  • Print advertenties

Resultaat

Inmiddels hebben duizenden mensen de check gedaan. Waarvan maar liefst 2 op de 3 een match leken te hebben. Honderden daarvan zijn inmiddels gekoppeld aan een ‘vergeten verzekering’ en hebben hun geld ontvangen. Er wordt nog volop gebeld, dus de aantallen nemen iedere dag nog toe… De actie van Ardanta wordt enorm gewaardeerd en leveren mooie verhalen aan de telefoon op.

Campagnematerialen

Facebook post

Ardanta - vergeten verzekering

Dagbladadvertentie

Ardanta - vergeten verzekering