Het is een prachtig verhaal. Ze vertelde het ook zo mooi. Ondernemer Marjolein leed aan kanker. Ze genas, maar merkte dat ze de energie miste om haar bedrijf voort te zetten. Met behulp van een bedrijfsdeskundige zette ze een compleet nieuw initiatief op. Om deze droom te verwezenlijken betaalde Achmea de rekening van de bedrijfskundige. Dat hoefde de verzekeraar niet te doen. Maar ze deed het wel! Zo sloeg Marjolein een nieuwe weg in en was ze niet langer arbeidsongeschikt. Door Marjolein gelukkig te maken, bespaarde Achmea veel geld. Het mes van out of the box denken snijdt aan twee kanten.

Binnen Achmea zijn er veel van zulke verhalen. Te mooi om er niks mee te doen. Want al die verhalen vertellen de werkelijke waarde van de inkomensverzekeraar. En die is imposant. In 2011 gaf Achmea Inkomen aan Van Santen Netwerk de opdracht om een concept te ontwikkelen waarmee de divisie van bijzondere verhalen echte showcases kon maken. Speciaal bedoeld voor medewerkers. Zo ontstond het interne platform ‘van polisvoorwaarden naar polismeerwaarden’.

De rest is geschiedenis.

Inderdaad, ja, geschiedenis!

Want dit jaar kregen we de opdracht om het platform te vernieuwen en uit te breiden. Want polismeerwaarden is onderdeel van de Achmea-cultuur geworden. Out of the box denken is niet langer een dingetje erbij, het is in de genen van de medewerkers gekropen. Het besef overheerst dat klanten in het geval van ziekte, verzuim en arbeidsongeschiktheid gebaat zijn bij menselijke oplossingen en niet bij kleine lettertjes.

 

De nieuwe website is sensationeel mooi geworden: een nieuwe look & feel, een nieuwe opzet en heel veel nieuwe verhalen, met meer diepgang en rendement.

Verrassende klantencases.

Verhelderende dossiers in het juiste perspectief.   

Met heel veel nieuwe inzichten en praktische handvatten.

Storytelling blijkt een effectieve manier om informatie op inspirerende wijze over te brengen. Verhalen hebben meer impact dan cijfers. Omdat er emotie in zit. En emotie raakt.

Bij het verhaal van Marjolein hebben we zelfs een traantje weg moeten pinken.  

Zo werkt content marketing op z’n best. Eerlijke verhalen, open en transparant. Daardoor is de informatie niet alleen geloofwaardig, maar ook super zinvol.

Iedere medewerker kan zien wat de niet-alledaagse oplossingen van Achmea de betrokken partijen opleveren.

De homepage van polismeerwaarden is opgebouwd uit ‘tiles’, tegeltjes met foto en tekst. Achter de tegeltjes gaat een inspirerende wereld vol content schuil. Met prachtig geschoten video’s en helder geschreven teksten, overzichtelijk opgeknipt in hoofdstukken. Een sterke zoekmachine zorgt ervoor dat onderwerpen en verhalen razendsnel gevonden worden.

Dankzij Polismeerwaarden hebben sales-medewerkers van Achmea en haar labels (Avero, Centraal Beheer Achmea, Zilveren Kruis en Interpolis) krachtige argumenten om nieuwe klanten te overtuigen. Alle betrokkenen begrijpen dat ze voor oplossingen mogen – nee, moeten - kiezen die écht van waarde zijn. Out of the box. Buiten de lijnen. Want meerwaarde kun je nooit genoeg bieden.

 

Aan deze case hebben gewerkt:
André Bisschop
Jeroen Lindeboom