Portaal zet 21,4 miljoen keer de deur open voor starters

De woningmarkt is al jaren een veelbesproken issue. Vooral starters komen maar moeilijk aan een betaalbare woning. Dat moet veranderen, vindt Portaal. De woningcorporatie uit Utrecht wil de markt een positieve impuls geven en starters regelingen bieden die de status quo doorbreken.

Maar hoe maak je dat jongeren van twintig en dertig duidelijk?

Zij begrijpen nog niet wat er allemaal komt kijken bij het kopen van een huis. Ze weten niet beter dan dat ze eigenlijk alleen een appartement kunnen kopen voor het geld dat ze hebben te besteden. Weinig starters beseffen dat er ook andere, goedkope woningen bestaan en dat ze gebruik kunnen maken van speciale diensten waardoor een hypotheek binnen handbereik komt te liggen. 
Daarom ontwikkelden we een campagne die Portaal positioneert als aanbieder van goedkope koopwoningen met aantrekkelijke voorwaarden. We nodigden starters uit om een kijkje te nemen in het woningaanbod van Portaal. Om ze tot koop te verleiden, zetten we de deuren wagenwijd open en lieten we alle mogelijkheden de revue passeren. 
De campagne bestond uit verschillende advertenties die in totaal 21,4 miljoen keer zijn vertoond, verspreid over alle regio’s waar Portaal actief is.  Dat werkte. Ruim 17.000 bezoekers bezochten de landingspagina. Door in te zoomen op (starters)regelingen, begeleidende adviezen en andere aantrekkelijke voordelen, raakten jongeren ervan overtuigd dat Portaal de entree naar hun toekomstige woning is.

Aan deze case hebben gewerkt:
Kees Karman
Jasper Pol