Helping is the new selling

Bewustwording. Positionering draait om bewustwording. Levensverzekeraar Conservatrix (sinds 1872) beseft dat een merk is opgebouwd uit percepties en dat alle indrukken ertoe doen. Om binnen het intermediair een voorkeurspositie te bereiken moet alles tot in detail kloppen. Als de positionering niet 100% aansluit op de dienstverlening heb je de poppen aan het dansen.

Om je als levensverzekeraar positief te onderscheiden bij adviseurs, heb je meer nodig dan goede producten en snelle doorlooptijden. Persoonlijk contact bijvoorbeeld, hulp en een ontzorgingsstrategie.

Geen mens kan het alleen. Om het verschil te kunnen maken heb je elkaar nodig.

Conservatrix is een zogeheten intermediaire verzekeraar. Ze verkoopt haar levensverzekeringen via tussenpersonen. Conservatrix vindt het belangrijk dat klanten een eerlijk, onafhankelijk advies krijgen.
De concurrentie is moordend. De gunfactor speelt een grote rol binnen het intermediair. In het verleden was provisie een van de triggers, nu geven andere indrukken de doorslag. Om de absolute voorkeurspositie te bereiken hebben we een gelaagde campagne ontwikkeld die inspeelt op de denkpatronen en behoeften van adviseurs. Helping is the new selling en in de nieuwe werkelijkheid kunnen tussenpersonen wel wat hulp gebruiken om hun klanten optimaal van dienst te zijn. Slimme tools bijvoorbeeld en kennis waar ze zelf wijzer van worden.
Persoonlijke aandacht is de rode draad van de campagne: Het verschil maak je samen. De campagne begint met een manifestfilm die de adviseur uitdaagt om eens goed over zijn eigen rol na te denken. Er worden scherpe vragen gesteld.

Hoe gaat u het verschil maken tussen goedkoop en voordelig?
Tussen adviseur en vertrouwenspersoon? Tussen informeren en inspireren?

Via video, webinars, blogs, events, social media en een-op-een-ontmoetingen wordt vervolgens zinnige en bruikbare kennis gedeeld met het intermediair. Daarmee krijgt het merk Conservatrix het juiste perspectief. Geen dogma’s, maar een waardevolle dialoog, die een sterke verbondenheid tussen de adviseur en de levensverzekeraar teweegbrengt. Excellente dienstverlening doet de rest. 
Want merken zijn opstelsommen van interacties en elke indruk telt. Daar zal iedere organisatie achter een merk zich meer dan ooit bewust van moeten zijn.
 

Aan deze case hebben gewerkt:
Roland van Beveren
Geert Ploeger