Er is geen twijfel mogelijk, ORAM is dé ondernemersvereniging van Amsterdam. Wie een bedrijf heeft  in Neêrlands hoofdstad of op Schiphol, zou eigenlijk automatisch lid moeten worden.

Maar ja, ‘tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren die niemand kan verklaren’, dichtte schrijver Willem Elsschot ruim honderd jaar geleden al. En zo is het. Want gemeten aan ORAMs activiteiten is het lastig uit te leggen dat tot nog toe ‘slechts’ 600 bedrijven lid zijn geworden. 

ORAM moet dus groeien. Naar 700 leden. Minstens.
Doelgroep: MKB-bedrijven van 50 tot 200 medewerkers.
Kenmerk: Bedrijven die groeikansen zien en zich willen ontwikkelen.

De strategie die we voor ORAM hebben uitgestippeld, is eenvoudig maar doortastend. We gaan niet-leden vertellen wat ze missen:
1.    Een uitgebreid B-to-B-netwerk
2.    Ruim 50 interessante en inspirerende meetings per jaar
3.    Een krachtige lobby

 

 
 

Lobby?

Verrassend, hè? ORAM heeft veel in petto. De vereniging organiseert niet alleen netwerkevents, ze is bijzonder invloedrijk gebleken in politieke en bestuurlijke kringen. Ze maakt zich hard voor thema’s als parkeerbeleid, bereikbaarheid, veiligheid en verlichting van regeldruk. Daarnaast is ORAM dé branchevereniging voor bedrijven uit de Amsterdamse haven. De nieuwe website staat bol van de activiteiten en informatie. En voor ondernemers die het liever op papier lezen, is nu een kek boekwerkje voorhanden.

Om ORAM krachtig te positioneren hebben we bovendien een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld en een nieuwe pay-off: netwerkxmeetingsxlobby. Centraal in het design staat de speech bubble, het symbool van de open dialoog. ORAM weet als geen ander wat netwerken is. Sterker: als de ondernemersvereniging haar leden en toekomstige leden iets kan vertellen is het wel dat ‘ondernemers elkaar nodig hebben om verder te komen’. Want alleen samen groei je naar betere business. 3x beter wat ons betreft.

www.oram.nl

Aan deze case hebben gewerkt:
Roland van Beveren
Eric Zomer