De showcase van Achmea is een verhaal apart

Storytelling inspireert en overtuigt. Organisaties zitten vol verhalen waar medewerkers van kunnen leren. Het is de kunst om ze boven water te krijgen.

Polismeerwaarden.nl is het interne storytellingplatform van Achmea’s inkomensverzekeringdivisie. Met behulp van artikelen en video vertellen mensen, vaak klanten, hoe Achmea het verschil maakt. De testimonials laten medewerkers zien welke meerwaarde zijzelf kunnen leveren.

4ece3e6e1167efeestelijk-boekje.jpg

Om te voorkomen dat de verhalenstroom opdroogt, verzon VSN de Achmea Show Case. Een rondreizende koffer waarvan de binnenkant in vakjes is verdeeld. Medewerkers kunnen de vakjes vullen met verhalen of met een attribuut dat hun verhaal symboliseert. 
De koffer staat tijdens teambijeenkomsten van Achmea-medewerkers en medewerkers van de distributiepartners (Zilveren Kruis, Avéro, Interpolis en Centraal Beheer) op tafel. Hardstikke effectief, want mensen blijken hun mooiste verhalen liever in klein comité te vertellen dan dat ze die via e-mail aanleveren bij iemand die ze niet kennen.  
Dankzij de koffer groeit de verzameling verhalen én de belangstelling voor het storytellingplatform. Inmiddels heeft VSN de meest impactrijke verhalen op video vastgelegd en op polismeerwaarden.nl geplaatst. Met recht een showcase.

 

Aan deze case hebben gewerkt: 
Huib Maaskant
Geert Ploeger