Vooruitdenken over je hypotheek en woonverzekeringen

Aegon daagde ons uit om binnen de overall campagneparaplu ‘Vooruitdenken’ de producten ‘hypotheken’ en ‘woonverzekeringen’ op een scherpe en inspirerende manier onder de aandacht te brengen. Met een focus op de thema’s duurzaamheid en preventie.

Campagne-insteek:

De overall campagneboodschap was ‘Het leven kan alle kanten op. Bereid je daarom nu al voor met slimme keuzes voor straks. Ook als het gaat om je hypotheek en woonverzekeringen.’ Deze vertaalden wij naar: ‘Het leven kan alle kanten op. Daarom kun je met hypotheken en woonverzekeringen van Aegon óók alle kanten op’. Een slim haakje om mensen vervolgens mee te kunnen inspireren en activeren met concrete voorbeelden. Want er is vaak veel meer mogelijk dan ze misschien denken.

Op radio inspireerden we met algemene voorbeelden, zoals een warmtepomp, zonnepanelen en ook een keuken, badkamer of babykamer. Online maakten we het heel specifiek per doelgroep en levensfases. Jonge aanstaande ouders hebben nu eenmaal andere behoeften dan emptynesters of senioren die hun overwaarde willen verzilveren.

Om de thema’s duurzaamheid en preventie nadrukkelijker aan Aegon te koppelen ontwikkelden we twee online video’s: Vooruitdenken met… een duurzaamheidsexpert en een wijkagente. Vol slimme tips & tricks om te inspireren om het huis te verduurzamen en veiliger te maken. En daarmee dus nu slimme keuzes te maken voor straks.

Radiocommercials

 

Vooruitdenken met de duurzaamheidsexpert

Bekijk hier de Facebookpagina