Customer journey is zinloos zonder emotie

Comment

Customer journey is zinloos zonder emotie

De customer journey. Voor veel marketeers is het de heilige graal. Ze proberen mensen in alle fasen van de journey te verleiden en te beïnvloeden. De data die voortvloeien uit winkelbezoek, loyaliteitsprogramma’s, social media, tests en onderzoeken dienen daarbij vaak als uitgangspunt. Kosten noch moeite worden gespaard. De klanttevredenheid moet en zal omhoog. Je kunt je afvragen of het werkt.

Comment

Innovatief klantgericht denken vraagt om menselijkheid

Comment

Innovatief klantgericht denken vraagt om menselijkheid

In een tijd waar innovaties, ontwikkelingen en trends elkaar razendsnel opvolgen, ligt verwarring op de loer. Hoe kun je het als marcom-professional allemaal bolwerken? Wat moet je met al die nieuwe mogelijkheden en klantvriendelijke applicaties? Hoe denk je behoeften en verwachtingen van verschillende mensen en doelgroepen te kunnen inlossen?

Comment

Generatie Z: een zegen voor ons vak

1 Comment

Generatie Z: een zegen voor ons vak

Ervaren marcom-professionals en jonge creatieven hebben meer met elkaar gemeen dan je geneigd bent te denken. Ze zijn vrijwel allemaal met zingeving in de weer. De oudere generatie zoekt naar een manier om waarde toe te voegen. De digital natives willen een betere, leefbare wereld.

1 Comment

Waarom netwerkdenken bestaande businessmodellen op z'n kop zet

Comment

Waarom netwerkdenken bestaande businessmodellen op z'n kop zet

Voor de moderne tijd aanbrak, had niemand de kleur blauw gezien. Oude beschavingen bezaten er in elk geval geen woord voor. Blauw ontbreekt in het oude Grieks, Chinees, Japans en Hebreeuws. Dan mag je toch concluderen dat niemand ‘blauw’ heeft gezien, lijkt me. Of laten we ons wel vaker verrassen door zaken waar we geen woorden voor hebben?

Comment

Marketeers zoeken nieuwe samenwerkingsvormen

Comment

Marketeers zoeken nieuwe samenwerkingsvormen

In het kielzog van technologische veranderingen, veranderen ook de werkverhoudingen. Volgens peilingen, voorspellingen en onderzoek in de Verenigde Staten verliest het Agency of Record-model steeds verder aan populariteit. Organisaties willen zich vrij, flexibel kunnen bewegen en creatief minder afhankelijk zijn van één partner of een afdeling strategie die het hoofdmerk en alle submerken in een bepaalde richting dirigeert.

Comment

Prikkelende gedachten om het nieuwe jaar mee in te luiden

Comment

Prikkelende gedachten om het nieuwe jaar mee in te luiden

De aanvang van elk jaar geeft me een fijn gevoel. Het betekent dat je opnieuw kunt beginnen. Alles net iets beter, net iets scherper proberen te doen dan in het jaar ervoor. Het is prettig om jezelf uit te dagen en je comfortzone op te rekken. Wat zijn de ontwikkelingen in het vak? Wat wil je bereiken?

Comment

Wat er online ook gebeurt, houd de regie over je merkverhaal

Comment

Wat er online ook gebeurt, houd de regie over je merkverhaal

Marketing en communicatie hebben een waanzinnige verandering doorgemaakt. Vrijwel alle ontwikkelingen spelen zich online af. Telkens ontstaan er nieuwe ideeën, technologieën en marketing strategieën, stuk voor stuk spannende niches die zich bijna allemaal richten op interactie en interactiviteit en voor bedrijven de moeite van het proberen meer dan waard zijn.

Comment

Geen merk zonder verhaal. Geen verhaal zonder daden.

Comment

Geen merk zonder verhaal. Geen verhaal zonder daden.

Er zijn weinig dingen die mensen meer raken dan een goed verhaal. Ons hele brein is erop ingericht. Als we een verhaal horen, kleuren onze gedachten het al in. We herkennen de elementen en blijken enorm gevoelig voor de emotie van woorden en beelden. Merken met een verhaal maken contact. Een merk zonder verhaal is als een voorstelling zonder publiek.

Comment

Klaar om te wenden?

Comment

Klaar om te wenden?

Als SAIL-bezoekers en zeilliefhebbers een schipper Reeeee horen brullen, weten ze wat hen te doen staat. Wie niet beweegt, maakt kennis met de zwiepende giek.

Comment