Marketeers zoeken nieuwe samenwerkingsvormen

Comment

Marketeers zoeken nieuwe samenwerkingsvormen

In het kielzog van technologische veranderingen, veranderen ook de werkverhoudingen. Volgens peilingen, voorspellingen en onderzoek in de Verenigde Staten verliest het Agency of Record-model steeds verder aan populariteit. Organisaties willen zich vrij, flexibel kunnen bewegen en creatief minder afhankelijk zijn van één partner of een afdeling strategie die het hoofdmerk en alle submerken in een bepaalde richting dirigeert.

Comment

Prikkelende gedachten om het nieuwe jaar mee in te luiden

Comment

Prikkelende gedachten om het nieuwe jaar mee in te luiden

De aanvang van elk jaar geeft me een fijn gevoel. Het betekent dat je opnieuw kunt beginnen. Alles net iets beter, net iets scherper proberen te doen dan in het jaar ervoor. Het is prettig om jezelf uit te dagen en je comfortzone op te rekken. Wat zijn de ontwikkelingen in het vak? Wat wil je bereiken?

Comment

Wat er online ook gebeurt, houd de regie over je merkverhaal

Comment

Wat er online ook gebeurt, houd de regie over je merkverhaal

Marketing en communicatie hebben een waanzinnige verandering doorgemaakt. Vrijwel alle ontwikkelingen spelen zich online af. Telkens ontstaan er nieuwe ideeën, technologieën en marketing strategieën, stuk voor stuk spannende niches die zich bijna allemaal richten op interactie en interactiviteit en voor bedrijven de moeite van het proberen meer dan waard zijn.

Comment

Geen merk zonder verhaal. Geen verhaal zonder daden.

Comment

Geen merk zonder verhaal. Geen verhaal zonder daden.

Er zijn weinig dingen die mensen meer raken dan een goed verhaal. Ons hele brein is erop ingericht. Als we een verhaal horen, kleuren onze gedachten het al in. We herkennen de elementen en blijken enorm gevoelig voor de emotie van woorden en beelden. Merken met een verhaal maken contact. Een merk zonder verhaal is als een voorstelling zonder publiek.

Comment

Klaar om te wenden?

Comment

Klaar om te wenden?

Als SAIL-bezoekers en zeilliefhebbers een schipper Reeeee horen brullen, weten ze wat hen te doen staat. Wie niet beweegt, maakt kennis met de zwiepende giek.

Comment

   Hoe opdrachtgevers weer positief over bureaus gaan praten

Comment

Hoe opdrachtgevers weer positief over bureaus gaan praten

De bureauwereld heeft het zwaar te verduren. Eerder schreef ik al dat consumenten weinig waarde hechten aan reclameboodschappen en nu blijkt uit Brits IPA-onderzoek dat bureaus en opdrachtgevers op gespannen voet met elkaar leven. Ze hebben anno 2015 vrijwel niets positiefs over elkaar te vertellen.

Comment

Zijn lease platforms nog interessant voor grote merken?

Comment

Zijn lease platforms nog interessant voor grote merken?

Prachtige term, vind het ik: social community leasing. Amerikanen bedoelen er Facebook mee, en Twitter, Instagram, Tumblr en al die andere sociale platformen die de ouderwetse, weinig sexy discussiegroepen en fora zijn komen vervangen. Herinner je die golden oldies nog? Vaak waren het goedwillende hobbyïsten die ineens met excel-achtige sites op de proppen kwamen om er met gelijkgestemden over knutselen te praten of over reizen.

Comment

Waarom content het antwoord is op de vraag

1 Comment

Waarom content het antwoord is op de vraag

De customer journey is populairder dan ooit. De reden? Content. Niets sluit beter aan bij de behoeften van mensen dan fijn vertelde verhalen in de juiste context. De digitale wereld heeft ons toch al dynamische marketingvak de laatste jaren flink opgeschud. Doordat we duizend-en-één media tot onze beschikking hebben en scherp inzicht kunnen verkrijgen in de gedragingen van doelgroepen, kunnen we steeds dichter op de huid van klanten kruipen.

1 Comment